Luahan Hati

Assalamulaikum kawan-kawan blogger dan silent reader sekalian alam. Hari nie rasa down sangat dengan diri sendiri. Kenapa rasa down? Sebab dah hilang keyakinan diri pada diri sendiri. Rasa malas nak buat semua benda, kalau boleh dah tanak pergi kerja. Nak duduk rumah dan tidur sepanjang hari time makan pun  nak tidur. Tanak buat benda lain selain tidur!!!!!  Hahaha.. Takda mood sebab stress dengan preparation KHAWIN!! 

Lagi satu cerita nak share dengan korang kan kadang-kadang saya sendiri tak paham dengan diri saya sendiri. Sama ada saya yang salah paham dengan  erti berita hangat, rahsia, fakta etc...  atau saya yang salah bodoh tak pandai nak paham. Hahaha. Yelah kalau kita dapat berita hangat, rahsia, fakta, auta or lawak bodoh kita mudah ker terus nak bercerita kat orang lain? Mesti sebelum kita nak becerita kat orang lain kita akan fikir 100000 juta kali kebaikan dan keburukan benda yang kita akan cerita kat orang lain kan. Tapi kenapa orang lain tak fikir macam tu? Janganlah nak bagi jawapan "RAMBUT SAMA HITAM, HATI LAIN-LAIN" what the ****. Kalau disebabkan apa yang kita cakap bagi kesan relationship dengan keluarga, boyfriend, tunang, suami, isteri, kawan baik dan kawan sampai dorang ada pandangan buruk pada diri kita.  Aaaaa stress!!!

Betulla cakap mama saya kadang-kadang lebih banyak diam dari banyak bercakap sampai menyakitkan hati orang, memutuskan hubungan orang lain. Sebab orang kita rakyat MALAYSIA lagi MELAYU nie kebanyakkan dari kita suka BERPRASANGKA sampai menambah-nambah perisa tambahan dalam satu cerita pastu seronok tengok orang bergaduh!!! Saya suka korang buat macam tue. Hahaha. Sebab saya akan belajar dari kesilapan korang dan saya pun blacklist korang dalam hati saya sebagai kawan sebab kawan takan buat macam tu kat kawan dia kan. Lagipun  mungkin dorang tak tahu hukum prasangka kan jadi hari ni sama-sama kita baca apa tu "HUKUM BERBURUK SANGKA"


So hukumnya DOSA. Kalau buat dapat DOSA. Hope apa yang dikongsikan dapatlah sama-sama kita belajar perbaiki diri kita kan. Saya takdalah bergaduh dengans siapa-siapa cuma kesian tuk orang yang ada dikeliling saya bergaduh dengan kawan baik disebabkan mulut orang lain. Nauzu Billahi Min Zalik mintak mintak jauh dari saya. Kadang-kadang kena fikir apa benda yang kita nak cakap, tak salah nak cakap tapi kalau apa kita cakap tu bagi masalah besar lebih baik diam. So itu saja luahan hati saya tuk hari nie. Sekian terima kasih. 


"MUKA BIAR TAK LAWA JANJI MULUT JANGAN MACAM LONGKANG!"


P/s :  Stressnya dengan hal kawen nie. 
Ya Allah Permudahkan urusan hambaMU ini. Aminn

4 comments:

Aku pengembara said...

Muka biar x lawa.. janji mulut jangan macam longkang.. Hahaha. Terbaek punya ayat,,,

ezy.fia said...

jgn stress ye awk..
=)

Lydia Miza said...

Betul... Muka tak lawa xpe jgn mulut busuk cam longkang. Grrr benci kan?

nurhafizah ismail said...

biasa la... allh sedang menguji awak adik. sabar okay :)